Linkkataloger og samlinger - tilmeld link

Privatlivspolitik Bruger
Adgangskode

Opret bruger Opret bruger | > Glemt adgangskode?

» Vi anbefaler: Seo-butler.dk & Studiezone.dk
TOP 10 KATALOGER

NYESTE KATALOGER
TOP 10 BLOG

Uanede muligheder ved online markedsføring

På alle større uddannelsesinstitutioner er der et fag kaldet marketing, hvor der bliver undervist i hvordan du som sælger rammer et specifikt kundesegment og kommer ind i kundernes bevidsthed. Sandheden er bare den, at undervisningen i stor grad er forældet i forhold til den måde samfundet har udviklet sig og ikke mindst den måde teknologien har været med til at udvikle, det samfund vi lever i.  Online markedsføring er den nye måde at skaffe sine kunder på, hvilke giver god mening, da alle fra de er født nærmest for kastet en iphone i hånden og dermed bliver en del af internettet og online-verdenen

 

Annoncering 

Annoncering er et begreb de fleste kender, men i forhold til online markedsføring er det for mange et nyt fænomen. Annoncering foregår typisk via facebook hvor det handler om, at dine virksomheder skal skaffe sig kunder ved at målrette deres annoncer til et specifikt kundesegment. Det er ikke underordnet om din virksomhed handler med foder til kæledyr eller sælger  nye dækservietter, da det er to vidt forskellige kundegrupper.  Den første del af din strategi, må derfor være at finde ud af hvad dit kundesegment er.

Når kundesegmentet er fastlagt skal der udformes en strategi for, hvordan du skaffer deres interesse, og får dem ind på landingssider til din virksomhed.

Til at start med vil det være relevant at bruge en såkaldt ”push” strategi, hvilket vil sige at man smider annoncer ud og satser på, at de rammer nogle inden for virksomhedens målgruppe. Det er klart, at jo bedre du kender din målgruppe, dets større er chancen for at du rammer de rigtige personer ved push annoncering.

 

Retargeting

Retargeting handler i bund og grund om, at ramme de personer der på den ene eller anden måde har vist interesse for dit produkt.  Det kan være de har ”synes godt om” et af virksomhedens produkter på facebook, og derefter vil det være muligt at annoncere mere specifikt til den pågældende målgruppe.

 Der findes forskellige former for retargeting. Her kan nævnes kategoribaseret retargeting, som omhandler måden hvorpå dine kunde modtager forskellige annoncer på. Her modtager kunderne kategoribaserede annoncer omkring de produkter, som de tidligere på den ene eller anden måde har synes godt om.  Eksempelvis, vil en kundegruppe modtage annonce vedrørende tandpasta, hvis de tidligere har synes godt om en tandbørste.  Denne form for annoncering gør det muligt at ramme flere potentielle kunder. Eller hvis du har en forretning med salg af alt til hus, så vil døre og vinduer være at finde i samme kategoribaseret retargeting. De er mulige at finde her

Dynamisk retargeting er en endnu mere specifik form for marketing, hvor kunderne bliver eksponeret for en virksomheds produkter på produktplan. Det vil sige, at denne form for retargeting har endnu større relevans for kunden.  Hvis du sælger materialer til det nye hus og en kunde tidligere har set på forskellige typer af loft vil, denne person få endnu mere information om produktet, såsom at denne type loft indeholder puds, der giver god akustik.

En af fordele ved online marketing er, at du har mulighed for at spore dine aktiviteter og på den måde rent faktisk blive klar over, hvilke af disse, der giver mest ”value for money”. Her er det alfa og omega at omspore sine aktiviteter hvis de ikke giver det nødvendige udbytte.  Måden du sporer dine aktiviteter er ved at lave konverteringssporing på de landingssider, som er tilhørende de forskellige annoncer.  Når du er opmærksom på konveteringssraterne, giver det dig muligheden for at flytte de rigtige ressourcer og annoncekroner til de steder, der bidrager mest til forretningen. På denne mindskes sandsynligheden for, at pengene bruges de forskellige steder.  

© Copyright 2009 - 2017, Linkkataloger.dk. Alle rettigheder reserveret.Sponsorer: > LaptopWorld.dk > E-gear.dk > alt-til-windows.dk     Info: > Kontakt     > Sitemap