Virksomheder kommer ikke udenom content marketing, hvis de vil øge deres omsætning. Kunder er blevet kræsne, så de kræver masser af kvalitetsindhold, og de forventer ikke, at de skal betale noget for det.
Det gør, at der er høje krav til det indhold, som din virksomhed skaber. Der er en række kanaler, som din virksomhed kan benytte.
Skriv kvalitetsblogindlæg
Det er godt for både besøgende og Google, at du skriver gode lange blogindlæg. Men det er vigtigt, at du skriver dem hele tiden, og det er vigtigt, at de er gode.
For det er dit mål, at dine besøgende gider dele dine blodindlæg med andre, for det er i sidste ende hele ideen ved at benytte content marketing. Det er at skrive godt indhold, som bliver delt på sociale medier og gør, at du får flere kunder i sidste ende.
Det er desuden vigtigt, at dit opdaterede content er yderst relevant for din udbudte ydelse. Hvis du for eksempel udbyder algebehandling, fliserens og andre former for facadebehandling, er det alfa omega, at dit content giver værdi til den specifikke, segmenterede kunde. Det kan for eksempel være ved at give indsigt i, hvilke nye produkter I benytter jer af, eller hvad fremtiden kommer til at byde på.
Få en podcast
Når folk skal arbejde, træne eller køre til og fra arbejde, så hører rigtig mange i dag podcast. Det har været stort i mange år i USA, og nu er det også kommet til Danmark, så det er bare med at være med fra starten af.
Vælg et tema til din podcast og gå i gang. Der er forskellige muligheder, når det kommer til en podcast. Nogle interviewer andre, mens andre selv fortæller om forskellige emner inden for deres branche. Du kan også vælge at have en god balance mellem de to ting.
Lav en Youtubekanal
Udover en podcast kan det være en god idé at oprette en Youtubekanal, hvor du kan forklare dit indhold bedre. For den store fordel med videoindhold er, at dine seere kan se, hvem du er, og du kan også vise dem ting.
En Youtubekanal kan have alt fra gode råd til en masse guides om, hvordan du gør ting. Dette er en rigtig god mulighed i håndværkerbranchen. Der gør du en fysisk forskel for kunden, der ter sig rigtig godt ud på video. Hertil kan du eksempelvis lave en video med den klassiske før-og-efter tilgang. Hvis du skal lave noget, hvor forskellen er til at føle på, vil videoen virkelig være god content. Det kan blandt andet være for balticworkforce, der udbyder udenlandsk arbejdskraft af høj kvalitet til en rigtig konkurrencedygtig pris.
Hvis du kan overskue alle tre ting og gør det rigtigt, så er du godt klædt på inden for content marketing.
Internt fokus på folkene bag content
Der er proportionelt med den øgede fokus på digital marketing også kommet mere konkurrence. Dette stiller selvfølgelig højere krav til dine content medarbejdere, der efterhånden skal have samme skrivefærdigheder og kreativitet som journalister.
Derfor nytter det ikke noget, at dine content medarbejdere ligger lavest i hierarkiet. Det kan virkelig betale sig at investere i de rigtige medarbejdere. Der er heldigvis kommet rigtig mange platforme, hvor du kan finde disse medarbejdere. Blandt andet LinkedIn er et rigtig godt bud. Overvej eventuelt at investere i en agent til at finde de rigtige kandidater for dig.
For at motivere dine content medarbejdere kan du desuden også overveje at give dem en firmagave. På den måde bliver de gjort opmærksom på, at de gør et godt stykke arbejde, og du værdsætter dem. Firmagaven behøver ikke at være noget stort, da det helt klart er den symbolske værdi, der tæller.