Linkkataloger og samlinger - tilmeld link

Bruger
Adgangskode

Opret bruger Opret bruger | > Glemt adgangskode?

> Danske Kataloger > Udenlandske Kataloger > Link Ordbog

Find de bedste steder at tilmelde dit website

» Vi anbefaler: Anti Explorator.com & Studiezone.dk & AVG-Antivirus.dk

Du er her: linkkataloger / blog / Derfor skal du bruge Facebookannoncering

TOP 10 KATALOGER


> TILMELD DIT LINKKATALOG


NYESTE KATALOGER

Derfor skal du bruge Facebookannoncering

Facebook er det sociale medie, som har absolut størst udbredelse på verdensbasis med ikke mindre end 1,7 milliarder brugere. Alene i Danmark viser tal, at der i andet kvartal af 2016 var 3.573.000 danskere med en profil på Facebook. Sammenligner man det med, at der er 4.889.410 (tal fra 2016) danskere i alderen 13+, hvilket er den officielle alder for, hvornår man må oprette en profil på Facebook, så er det altså mere end 73% af de danskere, som har oprette en Facebookprofil. Det kan derfor ikke komme bag på nogen, at det er en ideel platform at annoncere på for virksomheder, der gerne vil i kontakt med deres målgruppe.

Derudover ligger Facebook inde med rigtig mange data om forbrugerne – hvor gamle de er, hvilken køn de har, hvad de interesserer sig for, om de er i forhold og har børn, hvor de arbejde, hvilken uddannelse de har, hvem de er venner med, hvad de liker og kommenterer på og meget meget mere. Data som giver mulighed for at målrette sin markedsføring til dem, der er interesserede i virksomhedens produkter, fremfor at skyde med spredehagen og bruge markedsføringskroner på nogen, der ikke konverterer alligevel. Herudover giver Facebook mulighed for, at man kan måle sine resultater meget præcist. Man kan både finde ud af hvem der konverterer, og hvor meget der konverteres for. Herved har man et godt grundlag at vurdere sin markedsføringsindsats ud fra. Disse muligheder adskiller Facebook annoncering fra eksempelvis offline annoncering, hvor man ikke ved, hvem man rammer, om det skaber afkast, og hvem der konverterer efterfølgende. Herunder finder du inspiration til 3 geniale Facebook-kampagner, der med garanti vil skabe vækst for din virksomhed:

1) Retargeting

Når du opsætter en retargeting-kampagne, rammer du folk, der allerede har været inde på din hjemmeside. Det vil sige, at du ved målgruppen allerede er interesseret i dit produkt, og de allerede er ret langt i deres købsproces, fordi de ikke skal overbevises om, hvor fede jeres produkter er. Derimod er de villige til at købe, hvis du giver dem et godt tilbud. Det betyder, at har man kunder, som har været inde at kigge på ens side om lån til en andelsbolig – et produkt, som kræver lidt mere overvejelse hos kunden, før de konverterer, så kan man igennem retargeting sørge for, at kunden kontinuerligt bliver eksponeret for ens budskab. På den måde vil ens virksomhed/produkt være ’top og mind’, når kunden er klar til at foretage et valg/køb. 

2) Push

En push-kampagne er en god måde at finde ud af, hvem ens målgruppe egentlig er. Ofte har man en antagelse, men det er ikke altid at antagelsen holder stik. Du kan således definere en målgruppe enten ud fra antagelser om, hvilke karakteristika målgruppen har. Er det f.eks. kvinder med små børn, unge der har iPhones eller noget tredje, så test dem af.

En push-kampagne kan også bruges til at ’pushe’ et budskab ud, f.eks.omkring et nyt produkt eller et specielt tilbud, til personer, som allerede har vist interesse for dit budskab. Du kan sende en annonce mod din liste af nyhedsbrevsmodtagere, mod folk, der har interageret med dine opslag på Facebook, mod folk, der har besøgt din hjemmeside eller folk der deltaget i en event, du har opslået på din facebookside. Har du eksempelvis en populær blog, som f.eks. Byg&Hjem, hvor du netop har udgivet et nyt indlæg, du gerne vil lokke folk ind på, så kan man igennem annoncering gøre målgruppen opmærksom på det nye indhold. Forhåbentlig klikker de sig fra annoncen ind på din hjemmeside, så dit besøgstal stiger.

3) Leadads

En leadad-kampagne kan bruges til flere ting. Du kan eksempelvis bruge formatet, når du vil indsamle tilmeldinger til dit nyhedsbrev eller ønsker at gøre det nemt for folk at blive kontaktet af dig. Leadadformatet gør det muligt, for en person, at åbne en formular i Facebook, hvor deres kontaktinformationer allerede er udfyldt, så de bare skal trykke ’tilmeld’. På den måde skal de ikke forlade Facebook, men kan blot fortsætte med at scrolle videre i deres Newsfeed. Formatet er rigtigt godt, hvis man eksempelvis har en virksomhed, der sælger en service såsom en boligadvokat. Her kan kunden have brug for at få mere information fra dig, før de eventuelt køber et produkt/en service.

 

© Copyright 2009 - 2017, Linkkataloger.dk. Alle rettigheder reserveret.Sponsorer: > LeoCall > E-gear.dk > alt-til-windows.dk     Info: > Kontakt     > Sitemap